Parteneri
Home Cursuri de limbi străine Metodologie
Metodologie
Scopul metodologiei noastre este dobândirea într-un timp foarte scurt a capacității de a comunica ușor într-o limbă străină.
Cursurile noastre vizează progresul cursantului în toate cele cinci competențe recunoscute internațional: înțelegerea limbii vorbite, înțelegerea limbii scrise, exprimarea orală, exprimarea în scris, interacțiunea într-o conversație.
Metodele folosite de noi sunt metode moderne, interactive, împletite cu explicații gramaticale, astfel încât învățarea să fie cât mai ușoară. Progresul cursantului depinde și de implicarea și participarea acestuia la cursuri.
În activitatea didactică îmbinăm metodele de predare moderne cu cele tradiționale.
Metode moderne folosite:
Metoda directă
Obiectivul principal al acestei metode e comunicarea intr-o limba străină. Studenţii exersează vocabularul în context. Toate cele patru dimensiuni ale predării limbii sunt dezvoltate: capacitatea de exprimare orală, capacitatea de receptare a mesajului oral, capacitatea de receptare a mesajului scris şi capacitatea de exprimare scrisă. Tehnicile folosite sunt: conversaţia, citirea cu voce tare, exerciţii, compuneri, repetiţii. Rolul profesorului este acela de a fi partener al studentului. Interacţiunea are loc între profesor şi studenţi, dar şi între studenţi şi studenţi.
Metoda comunicativă
Principalul obiectiv este fluenţa studenţilor. Se pune accent pe comunicarea „reală”. Toate cele patru dimensiuni ale predării limbii sunt dezvoltate: capacitatea de exprimare orală, capacitatea de receptare a mesajului oral, capacitatea de receptare a mesajului scris şi capacitatea de exprimare scrisă. Tehnicile folosite sunt: discuţii, dezbateri, jocuri de rol, activităţi comunicative scrise, etc. Rolurile profesorului sunt acelea de facilitator şi manager al activităţii studenţilor, dar şi de partener al acestora, interacţiunea având loc în special între studenţi. Erorile sunt tolerate în special în timpul activităţilor comunicative când accentul este pus pe fluenţă.
Metode tradiționale folosite:
Metoda traducerii
Este metoda clasică, considerată simplă şi eficientă, ale cărei principale obiective sunt studiul gramaticii și al vocabularului. Abordarea este una deductivă, accentul căzând pe învăţarea conştientă. Capacitatea de receptare a mesajului scris şi capacitatea de exprimare scrisă sunt cele mai exersate abilităţi. Limba nativă a studenţilor este intens folosită, tehnicile folosite fiind traduceri, citirea textelor, exerciţii de gramatică şi vocabular. Rolurile profesorului sunt următoarele: manager, coordonator şi evaluator al cursanţilor, interacţiunea în clasă având loc în special între profesor şi studenţi (abordarea frontală). Corectarea cursanţilor este foarte importantă, deoarece se pune accent pe acurateţe.
Metoda audio-linguală
Principalul obiectiv este acela ca studenţii să înveţe să folosească limba într-un mod comunicativ, în mod automat.
Vocabularul şi gramatica sunt prezentate sub forma unor dialoguri care sunt învăţate prin repetiţie şi imitaţie. Gramatica este predată în mod inductiv. Exerciţiile care dezvoltă capacitatea de receptare a mesajului scris şi capacitatea de exprimare scrisă sunt bazate pe activităţile comunicative. Tehnicile folosite sunt: dialoguri, jocuri de rol, repetiţii, exerciţii de gramatică şi vocabular. Profesorul este cel care controlează studenţii şi cel care le oferă modelul de limbaj, studenţii fiind imitatori ai acestui model. Există interacţiune şi între profesor şi studenţi, dar şi între studenţi. Erorile studenţilor nu sunt considerate esenţiale.